Blonda kloner

Har ni liksom vi lagt märke till att alla blonda storbloggare liksom många "modemedvetna" i samhället ser i stort sett likadana ut.


Man hör hela tiden att man ska ha sin egen stil och vara sig själv, ändå så bär de likadana kläder, sminkar sig likadant och har samma frisyr, i olika nyanser beroende på hur lyckad färgningen blev. Visst kan det vara kul att inspireras av andra men varför en exakt kopia? Tex Kissie och hennes kompisar, alla ser ungefär likadana ut, man ser ju för fan inte vem utav dem som är Kissie. Att läsa hennes blogg påminner lite grand om pysselböckerna som man hade när man var liten, Finn fem Kissie. Ta inte det här som ett personangrepp det är säkert jättekul att vara en del av en blond maffia.


På tal om mode så kan man ju alltid ta del av det som är aktuellt men man tröttnar ju på det när alla ser likadana ut. Många blir väldigt upprörda när frågan om skoluniform tas upp eftersom man blir berövad på sin identitet. Men vad är skillnaden mellan skoluniform och blondinuniform?


// S och A


Kommentarer
Postat av: Sessan

Det är kanske lite tråkigt att många ser likadana ut... men man kanske bara gillar den där "blonda" stereotypen! Jag kan tycka att den är lite sötsexig på nåt sätt. Jag är inte blond själv...

Men sen är det ju bara de som ser ut som kloner, de som syns mest. Tänk att det finns flera miljoner i sverige och det är många som INTE ser likadana ut. Bara de som utmärker sig!

2008-04-01 @ 18:59:12
URL: http://sessan82.blogg.se
Postat av: tania

dom försöker vara något bara för att bli kända, och dom har lyckats..

Jag tror inte dom står för det dom skriver

2008-04-02 @ 14:39:13
URL: http://tanjalicious.se
Postat av: tania

Ja det är så jag menar.
Kanske formulerade mig lite konstigt haha :)

2008-04-02 @ 17:22:05
URL: http://tanjalicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0