Dnabank till följd av Engla.

Bank - Arkiv - Samling.

Hörde på radion i går morse att man nu vill att alla boende i Sverige ska lämna DNA prov för att vi lättare ska kunna identifiera tjuvar, mördare och liknande. Detta är ju då till öljd av Engla fallet. Jag tycker självklart att det är bra att man vill satsa på brottsbekämpningen men vet faktiskt inte om jag känner mig så bekväm med att lämna ut mitt DNA. Speciellt inte om många organisaioner kommer att kunna få tag på det, om man kommer att kunna få tag på det enkelt vet ju inte jag då då men ändå. Jag vill inte att nån ska ha min livskod i sin ägo. Den är min.

man har gjort på detta vis i England tror jag och vet inte om det har hjälpt dom speciellt mycket.

Vad tycker ni om en DNA bank??

läs mer här:   http://www.expressen.se/kronikorer/lizamarklund/1.1123405/liza-marklund-hur-mycket-ar-en-liten-cyklande-flicka-vard


//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0