Föräldrar med fördomar

Jag säger inte att alla föräldrar är på det här sättet men mina är det.
   Vi unga är nog generellt mer öppna för olika möjligheter om man säger så, jag tycker inte att det är konstigt med homosexualitet alls, medan mina föräldrar som säger att de är fördomsfria reagerar annorlunda. Som min pappa till exempel. Han tror att jag är lesbisk bara för att jag inte drar hem en massa killar eller säger till om jag tycker killar är snygga. Jag förstår liksom inte varför han ens funderar på det, det viktigaste är väl ändå att kunna älska. Jag råkar bara vara kräsen och blyg. Nä, jag förstår inte varför föräldrar bryr sig så. Man älskar väl sina barn oavsett? Samma sak med mamma som tycker att det är mysko med killar som har smink, men jag skulle äga att i ett jämnställt samhäller har alla rätt att se ut hur de vill. Och då tar man inte för givet att smink är för tjejer, fotboll för killar osv.

Jag skulle nog kunna gå djupare in i det här men jag är sjuk så jag orkar inte ;P


Ha det bra


// S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0