Meningslös musik

Jag har de senaste dagarna mer än vanligt tänkt på meningslös musik. Då menar jag musik utan djup eller mening. Jag kan till exempel ta Boten Anna  som exempel. Jag kan ju förstå om vissa tycker om att stå och dansa till musik utan något givande budskap men hur kommer man på att man vill skapa en låt som man inte förmedlar något med? En irriterande melodi som fastnar på alltför många hjärnor.
   Självklart är det väl kul för dem som lyckas och för dem som lyssnar. Men personligen vill jag gärna bli berörd av det jag hör, musikaliskt eller genom texten. Jag kan ju även passa på att kommentera musikvideor. Jag bli galen på Adam Tenstas my Cool som går på mtv hela tiden. För mig känns det inte äkta om videon inte förmedlar något som stärker eller vinklar låtens innebörd. Men jag har ju inte heller hittat något vettigt budskap i låten heller. Som vanligt är det min personliga åsikt och jag vill gärna höra vad ni tycker.


// S

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

ja, visst är den? :)

2008-02-07 @ 20:25:10
URL: http://www.empemelie.blogg.se
Postat av: mirre

jaaa (: längtar som bara deeeen

2008-02-07 @ 20:39:02
URL: http://miir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0