ABBA

Ja, om man ser utifrån så är det nog Sveriges största kulturarv. Åren går men Abba säljer fortfarande, inte bara här utan i hela världen. Jag lyssnar inte på någon musik som liknar deras men ändå kan jag inte låta bli att då och då lyssna lite på dem. Min mamma älskar nämligen Abba och det har hon gjort sedan barnsben så visst harde alltid varit med. Jag har tidigare sagt att min mamma inte gillar musik, förutom Madonnas sämre låtar och ty Enrique Iglesias, då måste jag iaf ha glömt bort hennes Abbakärlek.

Abba var vad alla lyssnade på när hon växte upp, hon brukade sy kläder utav lakan som liknade deras och så brukade hon och hennes vänenr leka Abba, och jag minns att pappa för många år sedan erkände att han gjorde likadant, utav sydelen då ^^

Och jag måste säga att jag förstår dem., Abba är på något läskigt sätt tidlösa. Man hör att det är ganska gammal musik men samtidigt så är det professionellt gjort och med mycket känsla.

Anledningen till att jag lyssnar på Abba idag är att jag och min vän Isabel ska på Örebropremiären utav Mamma mia filmen vilket ska bli kuligt :)

Jag minns att jag för ett tag sedan såg en dokumentär om Abba och Mamma Mia-musikalens stora framgångar, det gav mig perspektiv på hur stora de egentligen var, och fortfarande är. Det är inte bara vi Svenskar som patriotiskt tycker att Abba lyckades bra, de satte oss verkligen på kartan.

Det är najs, very najs



// sara

Kommentarer
Postat av: Isabello ;D

Sara Sara... ditt lilla researchande freak <3 Men visst var filmen bra?!! Över mina förväntningar också ;D

2008-07-07 @ 13:36:20
URL: http://iprenberoende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0