"Agnes 7år i Sierra Leone"

Hej. Nu ska ni får höra.

Jag satt i mina egna tankar framför datorn då en reklam ruta dök upp från Actionaid. Jag var bara tvungen att klicka på den och läsa mer om att flickor är de som utsätt mest för våld etc etc. När jag iaf har kommit in på sidan så börjar jag stortjuta.

Jag kunde bara inte låta bli för mitt på sidan finns en bild på en smutsig lite flicka. bilden har rubriken "Agnes 7år i Sierra Leone" Jag vet inte varför men bara vetskapen om att den lilla flickan på bilden hette Agnes och bara var sju år fick mig att brista. Jag var bara tvungen att fylla i "formuläret" för att bli fadder. Så tydligen kommer jag att varje månad skicka 200 kronor till en liten flicka någonstans i världen, där hjälpen behövs. (Jag vet att det kommer att bli en flicka för det informations länkens rubrikk var "Bli fadder till en flicka".) De skulle skicka mer information om några dagar. Jag kommer ochså få bild på flickan osv.. :)

När jag berättade detta för pappa skrattade han bara och sa "tänk om du blir fadder till Bengt 53 från Norrland". Dum! Men innerst inne så tror jag att han blev stolt över mig och min handling. Jag vet att det hela inte är en så stor grej för många av er men det är det för mig. jag känner att jag har gjort något väldigt fint och det är det som räknas tycker jag.

Jag känner mig som en vacker människa!

/ Agnes 18år i Sverige.


Kommentarer
Postat av: Gustav

Hej Agnes! Vad fint av dig! Hoppas bara inte 90% av intäkterna till fadderbarnet äts upp av annonskampanjer och liknande :)

2008-07-07 @ 14:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0