Den "perfekta familjen"

Mina föräldrar gjorde slut innan jag föddes och jag har ofta stött på medlidande eftersom jag inte hör till det som kallas kärnfamiljen. Men jag har aldrig fattat varför. Jag älskar min familj precis som den är. Mina föräldrar bor inte ihop och mina syskon är inte alla släkt med varandra. Jag har fler "vuxna människor" än de flesa och därmed även fler som jag räknar som mina släktingar. Mina föräldrars respektive är en väldigt viktig del utav mitt liv ch jag tycker oerhört mycket om dem. Min pappas tjej har varit med sedan jag var ett år och hon är lika självklar som mina riktiga föräldrar. Anledningen till att hon och jag kommer så bra överrens är att hon aldrig har försökt ta min mammas plats, hon har skapat sin egen och alltid sett mig som en självklarhet. När folk frågar säger hon att hon är mamma till två barn men att hon har tre. Jag blir så ledsen när jag hör om kompisar som hatar sina styvföräldrar. Jag önskar att alla kunde ha sådana som jag. Mamma har varit tillsammans med sin kille i sju år men han bor inte hos oss. Han är inte heller pappa till min syster men ändå en mycket fast punkt i våra liv. När jag är hemma och är sjuk är det han som tittar förbi med en godispåse, han kommer utan att klaga och hämtar mig vart jag än är mitt i natten. Sådana extravuxna borde alla få ha. Sedan kan man ju nämna alla extra julklappar det blir med två extra släkter ^^ Min familj är helt enkelt underbar. Jag skulle aldrig byta den mot kärnfamiljen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0