Avundsjuka

Avundsjukan, det är den som gör att vi människor beter oss illa. Men kanske behövs den för att vi ska sträva uppåt.

Idag gjorde jag som jag ibland gör och kikade in på Kenzas blogg. Till min stora förtret verkar hon ha fått jobb på mtv i samband med EMA. Hon verkar få det mesta hon vill ha. Men vem vill inte anställa någon som är ung, framgångsrik och vacker? Att hon har sysslat med internetmobbning och är allmänt självgod har inte dragit ned särskilt på hennes populäritet. Konstigt kan man tycka. Men som sagt, kanske är det fler som inte kan låta bli att bli avundsjuka. Och istället för att själv lyckas läser man då en blogg skriven utav den som har det liv man alltid drömt om, det är det som gör att tjejer som Kenza och Blondinbella sitter på toppen. Men så ransakar man sig själv, skulle jag vilja vara Kenza? Hon bli alltid genkänd på stan, hon är ganska hatad och hennes familjeliv verkar inte helt felfritt. SVar: Nej, jag skulle aldrig vilja byta liv med henne. Jag är jag och ibland bir jag avundsjuk på att vissa verkar få allt, men ser man närmare på saken så är inte mitt eget liv så dumt i allafall.



// Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0