Vem är min hjälte?

Jag har läst i aftonbladet om hjältar, och kan inte låta bli att tänka; vem är min hjälte?

Först och främst funderar jag på vad som verkligen menas med hjälte. Jag skulle nog säga att det är någon som utan någon som helst egentlig plikt hjälper en annan människa. Dvs, jag ser inte mina föräldrar som mina hjältar. De är underbara föräldrar men det vore konstigt om de inte var det.

Vem har då hjälpt mig mest? När allt har varit som mörkast...

Mitt svar på den frågan måste nog vara JK Rowling. Alla som känner mig vet hur mycket hennes böcker har betytt för mig. När jag inte orkade leve i min egen värld gav hon mig chansen att fly in i en annan för en stund. Utan Harry Potter skulle jag nog inte ha levt idag. det säger jag inte för att låta dramatisk eller så, det är min sanning.

Tack Jo, jag glömmer aldrig hur mycket du har hjälpt mig. Jag vet att jag inte är ensam om att känna så. Därför kommer jag alltid att se dig som en hjälte.



// Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0